Annulering door cursist

Hier lees je de voorwaarden van annulering zoals vastgelegd in onze algemene voorwaarden.

Annulering van een inschrijving voor aanvang van de cursus kan geschieden middels een email naar info@grafischecursussen.nl of per telefoon.Indien de cursist of zijn opdrachtgever een rechtsgeldig bewijs wenst, dan dient de annulering te geschieden middels een aangetekende brief met bericht van ontvangst c.q. met een aangetekende brief met retourbevestiging. De datum van het poststempel van de aangetekende brief geldt als aanzegdatum van de annulering.


– Voor de jaarcursus geldt: annulering tot 4 weken voor aanvang van de cursus (de startdatum) is mogelijk onder betaling van 10 % administratiekosten/annuleringskosten/opzegvergoeding (van het totale cursusbedrag). Bij annulering binnen 4 weken tot 1 week voor de startdatum wordt 15 % van het totale cursusbedrag in rekening gebracht. Bij annulering binnen 1 week voor de startdatum wordt 25 % van het totale cursusbedrag wegens administratiekosten/annuleringskosten/opzegvergoeding in rekening gebracht. Ook als men zich na de startdatum nog inschrijft, toegelaten wordt en vervolgens de inschrijving annuleert, wordt 25 % van het totale bedrag waarvoor men ingetekend heeft wegens administratiekosten/annuleringskosten/opzegvergoeding in rekening gebracht. De op deze wijze in rekening gebrachte kosten of vergoeding wordt in mindering gebracht bij een inschrijving van contractant voor een volgende jaarcursus, mits toegelaten door Grafische Cursussen.